سینه مرغ حاوی قند یا نشاسته ای نیست، مگر اینکه با نان یا پلو سرو شود، بنابراین فاقد کربوهیدرات است. برآورد گلیسمی تخمین زده شده سینه مرغ صفر است. سینه مرغ بدون پوست حاوی مقدار کمی چربی، کمتر از 3 گرم است و اگر پوست را روی سینه مرغ  نگه دارید، مقدار چربی، کالری و پروتئین بیشتری خواهد داشت. 
سینه مرغ منبع خوبی از پروتئین بدون چربی است و برای افرادی که گوشت  قرمز مصرف نمی کنند مصرف مرغ راهی ساده برای رفع برخی از نیازهای پروتئین بدن آنهاست بدون این که چربی زیادی مصرف کنند،البته مقدار چربی سینه مرغ به روش های پخت و پز نیز بستگی دارد، آب پز کردن و کبابی آن روی زغال بهترین روش طبخ مرغ است. 
 از دیگر مزایای بی نظیر سینه مرغ درصد پایین سدیم در آن است در عوض این گوشت ارزشمند از منابع بسیار خوب سلنیوم ، فسفر ، ویتامین B6 و نیاسین است.

فواید سلامتی سینه مرغ

از آنجایی که پروتئین کم چربی موجود در سینه مرغ می تواند مزایای مهم بسیاری را ارائه دهد این ماده غذایی را  می توان به بسیاری از برنامه های غذایی مفید تبدیل کرد.
توده عضلانی را می سازد و حفظ می کند
پروتئین به بدن کمک می کند تا توده عضلانی  خود را حفظ کرده  و همچنین به همراه داشتن یک برنامه تمرین قدرتی در ساخت عضلات کمک می کند، تحلیل عضلانی به طور مستقیم با میزان مرگ و میر در افراد مسن همراه است، بنابراین جای دادن منابع خوب پروتئینی مانند گوشت قرمز و گوشت سفید در برنامه غذایی سالمندان از ضروریات است.

تقویت  و استحکام استخوان ها

دانشمندان و پزشکان زمانی معتقد بودند که یک رژیم غذایی حاوی پروتئین حیوانی می تواند تراکم استخوان را کاهش داده و خطر استخوان شکسته را افزایش دهد. با این حال ، تحقیقات جدید نشان می دهد که پروتئین با کلسیم برای کمک به محافظت از استخوان ها ضروری است و  مصرف پروتئین کافی برای حفظ سلامت استخوان ها مهم است.

اشتها را کاهش می دهد

مصرف پروتئین به شما کمک می کند احساس  سیری کنید و این می تواند به کاهش میل  به مواد غذایی  و تنقلات کمک کند و از پرخوری جلوگیری کند. به عنوان مثال ، یک مطالعه کوچک در مورد مردان دارای اضافه وزن در رژیم های کم کالری نشان داد که افرادی که پروتئین بیشتری می خورند،  انرژی بیشتری دارند و برای مدت طولانی تری احساس سیری می کنند. 

نحوه آماده سازی صحیح سینه مرغ

نحوه تهیه سینه مرغ می تواند میزان چربی و کالری غذای شما را به میزان قابل توجهی تغییر دهد. اگر به دنبال محدود کردن چربی در وعده های غذایی خود هستید، کباب کردن و آب پز کردن  معمولاً سالم ترین روش تهیه هستند. پختن مرغ ، سرخ کردن  آن در کره یا روغن سرخ کردنی یا اضافه کردن چاشنی هایی مثل سس کباب ، چربی و کالری  آن را افزایش می دهد. 


ایران تغذیه ، با ما بهترین باشید.

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

خرید سکه ساکر استارز محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین جستجو ها


مهندسی فرآیند books make us دمنوش لاغری ارگانیک و تناسب مرکز مغز و اعصاب کودکان نصب سنگ اسلب، گروه شاهکار استون دلبسته یاران خراسانی خویشم فروشگاه موبايل در اصفهان|فروش انواع گوشي موبايل با قيمت مناسب Elizabeth شرکت پردیس نجف آباد خاطرات یک دانشجو